
Nadużywanie elementów projektu, takich jak kolory i kroje pisma, może być źródłem niepokojących wrażeń związanych z czytaniem, uniemożliwiając autorowi tekstu przekazywanie czytelnikom wiadomości. XIX w. domagał się plakatu dla John Wilkes Booth (zabójca prezydenta USA Abrahama Lincolna), wydrukowanego ołowiem i drzeworytem, z fotografią.
Druk plakatów co najważniejsze dla klienta
Typ może być połączony z ujemną przestrzenią i obrazami, tworzącymi relacje i dialog pomiędzy słowami i obrazami dla efektów specjalnych. Projekty wyświetlaczy i fotografia wnętrz są silnym elementem w projektowaniu graficznym. Niektórzy projektanci znaków wykazują mniejszą troskę o czytelność, poświęcając ją w sposób artystyczny. https://nowoczesnareklama.eu/oferta/dekoracje-wnetrz/fotografia-wnetrz/
Kolor i rozmiar elementów typu może być o wiele bardziej powszechny niż w przypadku projektów wyłącznie tekstowych. Większość wyświetlaczy wykorzystuje typ przy większych rozmiarach, gdzie szczegóły konstrukcji liter są powiększone. Kolor jest wykorzystywany jako efekt emocjonalny w przekazywaniu tonu i natury tematu.
Typografia wyświetlacza obejmuje:
Reklamy w publikacjach, takich jak gazety i czasopisma.
nagłówek czasopisma i gazety – Typ nagłówka
Znaki i inne wzory wielkoformatowych liter, takie jak tablice informacyjne i billboardy
Plakaty
broszury i ulotki
Pakowanie i etykietowanie
Komunikacja biznesowa i reklama
Okładki książek
typograficzne logo, znaki towarowe i słowne
grafitti
Napisy – Napisy
Napisy architektoniczne
Typografia kinetyczna w kinematografii, telewizji, wyświetlaczach automatów sprzedających, wyświetlaczach online i ekranach komputerowych.
Druk plakatów o jakości
Typografia od dawna stanowi istotny element materiałów promocyjnych i reklamowych. Projektanci często używają krojów pisma do określenia tematu i nastroju w reklamie (na przykład, używając pogrubionego, dużego tekstu, aby przekazać czytelnikowi konkretną wiadomość). Wybór kroju czcionki jest często wykorzystywany w celu zwrócenia uwagi na konkretną reklamę, w połączeniu z efektywnym wykorzystaniem koloru, kształtów i obrazów. Obecnie typografia w reklamie często odzwierciedla markę firmy.
Trypty używane w reklamach przekazują czytelnikowi różne komunikaty: klasyczne są dla silnej osobowości, a bardziej nowoczesne mogą oddawać czysty, neutralny wygląd. Do wypowiadania się i przyciągania uwagi używa się pogrubionych czcionek. W każdym projekcie należy osiągnąć równowagę pomiędzy aspektami wizualnymi i komunikacyjnymi. Technologia cyfrowa w XX i XXI wieku umożliwiła tworzenie czcionek reklamowych, które są bardziej eksperymentalne niż tradycyjne.
Historia napisów inskrypcyjnych jest ściśle związana z historią pisania, ewolucją form literowych i rzemiosłem ręki. Powszechne korzystanie z komputera oraz różne techniki wytrawiania i piaskowania sprawiły, że rzeźbiony ręcznie pomnik stał się rzadkością, a liczba nożyczek na listy pozostawionych w Stanach Zjednoczonych nadal spada.
Aby monumentalne napisy były skuteczne, należy je uważnie rozważyć w ich kontekście. Proporcje liter muszą być zmieniane wraz ze wzrostem ich rozmiaru i odległości od przeglądarki.